2010. augusztus 2., hétfő

Kadaif




recept:




  • 50 dkg kadaifa  ez a cérna metélt finomságú tészta
  • 20 dkg darált dió
  • 10 dkg mazsola
  •            cukor szirup   ( 70 dkg cukor,1 l víz a cukor sziruphoz)
  • 2,5 dl olaj

Elkészités egyáltalán nem bonyolult : Kiolajozott tepsibe simítom a tészta felét, megszórom darált dióval, mazsolával és beborítom  a maradék tésztával. Az időközben  felforrósított olajjal meglocsolva előmelegitett sütőben addig sütöm míg szép szint nem kap.Hagyom kihűlni és a hideg tésztát szintén  forró cukor sziruppal leöntöm majd   hidegen kis  kockákra vágva tálalható.




Törökországban "elma caj-t "azaz alma-teát kínálnának mellé Görögországban  és itt Szerbiában is valószinü török  kávét .

Az én kadaif-om  fentiektől kissé eltért jó szokásom szerint megint csökkentettem a cukor mennyiségét, most csak kb 200 g tésztát készítettem és ehhez 2 dl vízben kb. 10 dkg cukrot oldottam fel. fahéjjal izesitettem, a mazsolát is kihagytam mondván a  friss gyümölcs  majd helyettesíti, de meglocsoltam fél narancs levével még .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...