2010. augusztus 30., hétfő

Komplett ebéd

Lecsós hátszín háziknedlivel, párolt zöldbab ágyon, zöld saláta  kapros  kovászos uborka öntettel






A hátszínt átsütöm mint mindig forró zsiradékon, hogy kapjon egy kérget, így a fontos ízek zamatok a húsban maradnak.Ezt minden alkalommal hús sütésnél célszerű így végezni, az eredmény magáért beszél.
Aztán  csíkokra vágott hagymát adok mellé és kevés víz hozzáadásával párolom, szükség esetén  az elpárolgott  vizet pótolom. Lassú tűzön kb. 35-40 perc kell míg elkészül.




A zöldbabhoz most  három különböző színű futó babot használtam, sajnos ez az elkészült ételen már nem látszik. Kevés vajon pároltam készre.

A kovászos  uborka öntethez egy kovászos uborkát fél csomó kaporral,dl joghurttal 1/2 dl tejföllel összemixeltem,evvel az öntettel locsoltam meg  a zöldsalátát.



  • 600 g  hátszín
  • 1 fej vöröshagyma
  • 400 g zöldbab
  • 50 gr vaj
  •  só
  • olíva olaj  a sütéshez









Lecsót hagyományos módon készitek .


A knédlihez száraz  házi kenyeret  használtam fel. Az élesztőt felfuttatom, majd  lisztbe keverem, hagyom  dolgozni az élesztőt,  dagasztom, hozzáadom  a száraz kenyér darabokat, sót, vizet szükség szerint  és pihentetem. Formázom, lobogó sós vízben kifőzöm.

hozzávalók:

  •  400 g liszt
  • 100 g száraz kenyérdarabok
  •  só, 
  • víz
  •  élesztő







Szilvás bukta





Hallott már valaki erről ? én még nem. De most  kipróbáljuk, mivel a gyermekem  a kemény szilvákat szereti a felvásárolt mennyiség pedig lassan, de biztosan érik, puhul,  félő gyorsan  ki kell találni valamit.



 Ez a valami most a szilvás bukta, a pénteki 37 fokos meleg után szinte fázunk  a hirtelen lehűlés következtében, jól esik most a sütő melege ... .a nyári melegben  úgy sem készítettünk kelt tésztát, azaz minden feltétel adott.




Kevés tejben  felfuttatom az élesztőt, a lisztben " megágyazok neki" hagyok időt az élesztőnek bőven  kifejteni hatását mielőtt bedagasztom. Ez alkalommal csak csipet só és egy csomag vaníliás cukor került a tésztába, fél citrom lé egy fél citrom  apróra összevagdalt héjával ( csak  a sárga része, a fehér részt  gondosan eltávolítottam ).Mikor megkelt a szokásos módom kinyújtottam, a szilvák nagyságától függően 7-10 cm  nagyságú négyzeteket vágva melyre ültettem  a  kimagozott szilvákat  a magok helyére barna cukrot fahéjjal teszünk, kialakítjuk a bukta formát.


Hozzávalók :

  • 1/2 kg liszt
  • élesztő
  • 2 dl tej
  • 1/2 kg szilva
  • fahéj
  • barna cukor
  • vaniliáscukor
  • 1/2 citrom lé és héja




Sütőpapírral kibélelt sütő lemezen  előmelegített gőzös sütőben 35percig sütöttem.










ez már  a gyermekem alkotása aki aktívan részt vesz a tesztelésben,és időnként  a készítésben is
 A tetejét szitált porcukorral meglehet szórni.
















friss fehér sajtok a Zlatar-és Zlatiborból
szőlő


A házi bor a törökbecei  etno bazárból/ erről még később szó esik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...