2010. augusztus 23., hétfő

Sárgadinnyeleves & kapris sertésszelet



A mai ebéd főszereplője a saláta. A napokban olvastam valahol, "akik nem tudnak  főzni azoknak  való " az idézet nem pontos....... de motoszkál a fejemben a gondolat ...   hát igen, talán nem tudok én sem, de  a salátákat  nagyon szeretjük!  Most is a konyhám tömve friss zöldségekkel részben hétvégei  piacozásnak részben a  nagyszülői veteményesnek  köszönhetően  ...a saláta  így adott .
Aztán a gombhoz a kabátot elven lassan  összeállt  a teljes kép,  íme mai menü :



               hideg mentás - sárgadinnyeleves sonka metélttel





                vegyes " balkáni "saláta kapris sertésszelettel








A leves  elkészítése percek  kérdése csak  pontos időzítés  fontos. Először  a menta teát  készítettem és hűtöttem le .Tálalás előtt közvetlen  néhány friss menta levélkét a   behűtött sárgadinnyével  mentateával  összemixeltem, dinnyegolyókkal, metéltre vágott sonkával  kínáltam.Üdítően friss az íze, nem hiába isznak menta teát a forró égövi országokban . Frissen őrölt  borsot lehet mellé kínálni.

 hozzávalók:

  • 2 kg sárgadinnye
  • 6 dl menta tea
  • 1-2 ágacska  menta
  • 100 g sonka



sülő hús


A  kicsontozott sertés karajt kissé megsóztam, két ujjnyi szeletekre vágtam  minden szelet  közepébe 3-4 cm  széles vágást ejtettem, ebbe  3-4 cm hosszú szalonna  darabokat dugtam, majd olívaolajjal vékonyan kikent  serpenyőben erős lángon sütni kezdtem míg szépen meg nem pirult, ekkor megfordítottam a másik oldalukra, tovább sütöttem míg ez az oldal is megpirult. Hozzáadtam a tejfölt  a tűzhelyet alacsony fokozatra állítva  a kapribogyót  is még fedő alatt 5- 10 percig, majd a tűzhely kikapcsolása után további 10 percig hagytam a tálalás előtt.




Pikáns savanykás íz a cél,  ha kell lehet  citrommal fokozni  ezt  én most nem láttam szükségesnek.
Tekintettel a hőmérsékletre  csak salátával  kínáltam volna, de a gyermek  kívánságára  kevés tészta is került mellé amit végül is   nem bántunk .

 Hozzávalók :

  • 600 g kicsontozott sertés karaj
  • 450 g tejföl
  • 100 g húsos füstölt szalonna
  •           kanál kapri bogyó
  •           kanál  olíva olaj
  •           só


kapris szertésszelet

salátába:  paprika, zöld- ,piros- ,édes-,  és erős, paprika, paradicsom, uborka, olívabogyó, feta sajt ,origano, zöldsaláta került,  tárkony ecettel és olívaolajjal meglocsolva.








házi kenyér
készült ma még krumplis zelleres kenyér is


Jó étvágyat !
 Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...