2010. augusztus 4., szerda

Minestrone

Igen a minestrone szintén  nagy kedvenc, még mikor meg volt Duna parti víkend ház gyakran főztem  ott is a vendégeim nagy megelégedésére, de csinálom csak magunknak is nyaranta, mert ez  nyári leves, nekem. Olaszországban talán nem, de cukkini, padlizsán  friss zöldfűszerek nálunk azért mégiscsak nyáron szerezhetők be a legkönnyebben. Ez egy  tipikus olasz fogás, így bár az alkotó részei közül elhagyható egy és más, vagy szabadon variálhatók a zöldségek, tészta és parmezán nélkül nem kerülhet tálalásra.







Minestrone
Most füstölt oldalas csontot találtam a  hűtőszekrényben, de bármilyen füstölt hús darabka, szalonna jó hozzá, mert ez csak azért kell, hogy megadja az alapízt, ezt kell kiolvasztani és azon a zsiradékon sütjük át a zöldségeket amit értelem szerűen tisztitunk, darabolunk. Én még közvetlen az elején morzsoltam bele néhány rozmaring levelet és evvel együtt sütöttem a zöldségeket, először a cukkinit, majd a paprikát, padlizsánt, paradicsomot, a fokhagymát( erre különösen vigyázni kell !) ha megpirul, keserű lesz, elrontja az egész levest. A fokhagymát vagy a sütés utolsó fázisában adjuk hozzá, vagy az elején és időben kivesszük, hagyjuk pihenni míg sülnek a zöldségek, igy a fokhagyma íz intenzívebb lesz és mikor felöntjük vízzel  a levest akkor visszatehetjük.Miután a babot és kukoricát is beletettük felöntjük vizze,l innentől már visszavehetjük  tűzhelyt alacsonyabb fokozatra,  beletesszük a zöldfűszerek egyrészét, a többit majd a kész leveshez kínáljuk, babérlevelet, sót adunk hozzá és lassú tűzön főzzük, hogy az ízeknek legyen ideje jól összeérni. Mikor majdnem kész, hozzáadjuk a bort és a tésztát  is belefőzzük. Figyeljünk ne főjjön szét a tészta itt is érvényes  a"szabály " a tészta legyen fogkemény.Tálaláskor külön kínáljuk mellé a reszelt parmezánt és ízlés szerint apróra vágott citrom héjjal, zöldfűszerrel megszórjuk.




olasz specialitás minestrone
Hozzávalók :

  • 100 g  szalonna
  •    1 db  cukkini
  •       1  db  padlizsán
  •      1 db  paprika
  • 1 -2       db paradicsom
  • 1 cső kukorica
  •         1 db sárgarépa
  • 1 kis zeller gumó
  • 100 g zöldbab
  •            babérlevél
  •          rozmaring
  •      kakukfű
  •     bors,só
  • 1 dl fehérbor
  • 100 g tészta
  • reszelt parmezán


&

 Palacsinta  ezt mindenki tud sütni, dobálni talán nem ( volt egy osztálytársam  anno, a papája neves futball edző, mi gyerekek akkor nem ismertük Őt csak azt tudtuk róla néha  a plafonon végzi a feldobott palacsintája ), enni  talán mindenki szereti a palacsintát, az én fiam különösen, én azért  annyira nem szeretem sütni mint ahogy Ö szereti enni, azért néha nálunk is előfordul, na nem  plafonon. Pedig hány fajta palacsinta létezik ??!! Hajdanán a francia tanárnőm mindig arról álmodozott ha nyugdíjas lesz palacsintázót nyit mint azt Franciaországban látta és lesz ott mindenféle sós és édes ..
Vajon  Emmi néni palacsintázója meg nyílt valaha ?


                                                                
palacsinta


Készült ma nálunk is sós, azaz húsos palacsinta,ehhez megint szűz pecsenye csíkokat sütöttem és forró tejfölben forgattam meg, ezzel  töltelékkel töltöttük meg palacsintákat amik természetesen a "nagymama palacsinta- sütőjében" készültek ,mert szerintem ennél jobb nincs.





Ha már palacsinta akkor a desszert is az, így készült a mák habos és citrom habos töltelék hozzá.
A  felvert  tejszínhab egy részébe   darált mákot kevés fahéjjal ízesítve, a másik felébe egy citrom kifacsart levét és reszelt citrom héjat kevertem ,mivel a tejszín eredetileg is tartalmaz már cukrot így további édesítésre nem volt szükség. Fagyasztóba tetettem mert azért nyáron  a jeges krémek jól esnek , ez ugyan nem fagylalt de hideg.Figyelni kell ne fagyjon meg túlságosan  mert akkor nem lehet adagolni. A tésztát viszont egy kis reszelt citrom héjjal levendula  virággal kevertem ki.


Jó étvágyat !

Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...