2010. augusztus 16., hétfő

RATATOUILLE




Szombaton folytatódott a mediterrán ebédek sora, minthogy  változatlanul a  hőség uralta  napjainkat. Most egy francia híres zöldséges fogás került sorra, igen a ratatouille !

ratatouille

Nem is kell túlságosan eltávolodni Mallorca-tól, a királyi  ebéd színhelyétől, ami azért nagyon megmozgatta a fantáziámat, lesz még nálunk is  ..gazpacho  családom férfi tagjai igéretet tettek, mindent elkövetnek a rombusz hal előkerítésére is, azaz kifogására,  mit nekik, hogy  tengeri hal, addig is  folyókon, tavakon  gyakorolnak, míg alkalmas időben helyen ........hisz próbálkozások már eddig is voltak...




addig is eszünk e-ratatouille-t  hal nélkül, bár remekül illene hozzá, hisz ez Provance-i specialitás.




ratatouille


végy hozzá :

  • 3-4 paradicsomot,
  • 2 piros  édes paprikát
  • 2 cukkinit
  • 1 padlizsánt
  • 2-3 újhagymát.
  • 1 fej fokhagymát
  •  kevés olíva olajat
  • koriandert
  • sót
  • frissen őrölt borsot

A zöldségeket mossuk meg töröljük szárazra,értelemszerűen daraboljuk fel és olíva olajon süssük
egymás után  őket, ami megsült azt tartsuk melegen, ha mindent átsütöttünk  tegyük vissza a serpenyőbe, adjuk hozzá a  hagymát, a fokhagymát is a meghámozott paradicsom negyedeket, koriadert, sót és lassú tűzön  hagyjuk had eresszen levet, ha szükséges  húslével, erőlevessel lehet pótolni a szaftot  bár szerintem elegendő a paradicsom leve is.
Tálalás előtt frissen őrölt borssal, petrezselyem zölddel gazdagon szórjuk meg .A franciák előszeretettel fogyasztják bárány bordához is. Én most szezám magban forgatott hátszínt, fűszervajban kínáltam mellé.








ratatouille


desszert citrusos túrós-,citromos-almás-,fahéjas szilvás rétes

desszert ,citrusos túrós-,citromos-almás-,fahéjas szilvás rétes





desszert ,citrusos túrós-,citromos-almás-,fahéjas szilvás rétes

rétesek




Na jó, az én rétesem talán nem olyan finom mint  nagymamáé volt hajdanán,de igyekszem azért.Igaz, én nem magam készítem a rétestésztát, de találtam tőlünk néhány utcányira egy manufakturát ,ugyan olyan  hagyományos módszerrel készítik itt a tésztát mint otthon a nagymama. Nem is  tudjuk eldönteni  kinek van igaza, szerintem magyar specialitás a rétes ,a" mester CIKA PERA" szerint makedon-" pite-core " ez a tészta .



rétes tészta nyújtás




rétes tészta nyújtás


rétes tészta nyújtás


Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...