2010. augusztus 1., vasárnap

Spenótos -spagetti házi pestoval

spenótos spagetti házi pestoval

Jól indult  a mai nap is,  egy csokor virágot kapott a fiam, a piaci sétánk során, majd megszáritjuk és igy sokáig diszitheti majd otthonunkat. Ez valami fantasztikus,  már mint  a hangulata  a piacozásnak az emberek mentalitása  a gyermekek szeretete. Hatalmas csokor bazsalikomot is vettünk jó lesz pesto-hoz így ma olaszos menüt csinálunk, és a virág melyet kisérőnek kaptunk  máris megalapozza  a mai nap hangulatát.  Szeretek piacra járni!


Hétvégi gyors ebéd




Leves helyett : frissen préselt zöldség lé cékla-alma-sárgarépa-narancs

Ehhez gondolom nem kell különösebb kommentár, elég egy gyümölcs centrifuga és más tölthető is  a poharakba  az egészséges finom nedű.
Jó néhány évvel ezelőtt kóstoltam először, egy hévízi szállodában a cékla levet, igaz ott dobozba töltve kínálták  a biosarokban, azóta gyakran szerepel a mi asztalunkon is.

spenótos-spagetti házi pesto-val





 spagetti & pesto




A spagetti mindig kéznél van és mondhatom szinte  soha nem azonos módon kerül  tányérunkra követve azt az" általános receptet" ami ép van  otthon abból az alapanyagból készül a  hozzávaló.

A spagettit én mindig olasz tésztából készítem azaz tojás nélküli, durum. A főzés ideje  pár perc, mert a fog kemény az                      "  ala dente"  az   igazi. Miután leszűrtem, nem öblítem le és nem is ijesztem meg ahogy a nápoly környéki háziasszonyok,  akik egy pohár hideg vizet adnak hozzá,  olajat sem teszek a vízbe, csak sót.  A megmosott spenótot a spagettivel egyidőben lehet a vizbe tenni és együtt leszűrni.

Most három féle pestoval kínáltam a spagettit,  mint  a klasszikus bazsalikomos , rukkolás és sült paprikás.

A pesto készités egyáltalán nem bonyolult dolog és az eredmény ........,szóval megéri házilag készíteni!

A bazsalikomot fokhagymával, reszelt parmezánnal, fenyömag és mandula keverékével olívaolaj hozzáadásával lemixelem.


spagetti & pesto


A sült paprikás változathoz leheletnyi erős paprikát is adtam, kevés petrezselyemzöldet, kakukkfüvet és rozmaring levelet.





csokoládé-málna fagylalt variáció karmelizált őszibarackkal kadaif tészta ágyon









Csokoládé-málna fagylalt variáció karmelizált őszibarackkal kadaif tészta ágyon


Először a kadaif tésztát kevés olajjal meglocsolva pirosra sütöttem a sütőben,aztán a cukrot felolvasztottam és megforgattam benne a felezett őszibarackokat a tálaláskor egymásra rétegeztem a sült tésztát, gyümölcsöt és a fagylaltot.Mivel nincs fagylalt gépünk így a leturmixolt málnát kikevertem mézzel és joghurttal,  ezt fagyasztottam ki kockára vágva kínáltam.




Mai menü:

cékla -alma-sárgarépa-narancslé




spenótos spagetti  három pesto-val


variáció csokoládé-málna fagylalttal karamelizált őszibarackkal,kadaif tészta ágyon


Jó étvágyat!


Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Ibolya, nagyon tetszik a weblapod, ízlésesen van elkészítve, nagyon klassz a képi felület. A receptek is különlegesek, szívesen megkóstolnám némelyiket.

    VálaszTörlés
  2. kedves Kata ,köszönöm ,remélem lesz alkalmad megkóstolni a Neked tetsző ételeket.

    VálaszTörlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...