2010. szeptember 13., hétfő

Aperitiv a kertben

 előkészületek a  gyertya fényes falatozáshoz   a kertben


Kellemes késő délután van, mire haza értünk az iskolából úgy hat körül, most is mint mindig  ha az idő engedi  maradunk még kint a kertben. Ez van, ha  a gyermek  délután megy suliba.


az "elrontott " almarózsa sós változat

 fahéjas köményes almás tekercs.


Közben én felugrok  konyhába bekésziteni  a süteményt ami aztán fura módon átalakult. Hát igen egy  óvatlan mozdulattal mellé nyúltam és a fahéj helyett a köményből hintettem az almás tésztára........  van ez így. Több helyen is láttam  a blogokban ezt az almás rózsát a napokban  nagyon megtetszett jó lesz uzsonnára  a gyermeknek,  akár a suliban,vagy itthon  a délutáni tea mellé, ha ízlik, felveszem  a pálmalevél, kakaós csiga  mellé a gyerek bulik kínálatába - gondoltam. Siettem,  a tésztát még mielőtt elindultam a suliba a gyermekért előkészitettem,  csak ki kellett nyújtani   két  ujjnyi csíkokat vágni belőle,  a szeletelt almát ráhelyezni és - cukrot egyébként sem szándékoztam hinteni rá - jött volna a fahéj, ám a kezemben átalakult  köménnyé. Lesöpörni egyszerűen lehetetlen volt, ráragadt a tésztára, gondoltam egyet és még  a fahéjat is rászórtam  aztán szépen felgöngyöltem mintha mi sem történt volna persze ez sem ment túl egyszerűen  mert nem pároltam előtte az almát, mi a sült almát jobban szeretjük......... hát így nem lett szép rózsa belőlük  ,de az ízük nem rossz...... fahéjas köményes almás tekercs. Forró sütőben megsütöttem aztán  juh sajttal  kínáltam .


 fahéjas köményes almás tekercs. kecskesajttal fahéjas köményes almás tekercs.kecskesajttal fatálon


Közben  hazaért  a férjem is  Ö is  kertben ragadt míg sült a "sütemény"  én is visszatértem,  egyre hűvösödött, jólesett volna egy apertiv  ami kissé átmelegít. Kedvenc szomszédaink  is csatlakoztak hozzánk így már négyen lettünk plusz a gyermek, míg a poharakat rakosgattam a tálcára jött az ötlet ha már fűszeres lett az almás "süteményem" jó lesz az ital mellé, még melegen  levittem  a kertbe azt is  érett juhsajt kíséretében. Evés közben jön meg az étvágy a következő tálcán már  szárított  füstölt Zlatibori hátszín is megjelent gyümölcsökkel házi zsemlével  így lett rögtönzött vacsora  gyertyafényben  egy enyhe őszi este a kertben ( a gyertyákat délelőtt vittük ki  gyermekkel nem is sejtve, hogy ilyen hamar már rájuk kerül  a sor)

Zlatibori füstölt hátszín szőlővel,friss fügével


Zlatibori füstölt  húsok megérdemelnek egy külön bejegyzést így arra még vissza térek később.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...