2010. szeptember 17., péntek

Minden gomba jó ! 37.VKF





 Gomba most  kora ősszel .....jó ötlet, még eső is volt hozzá, napsütés is minden ami csak kell  és mégis, nekem ez a feladat nem is olyan egyszerű. Jártam én   gyermekkoromban Nagyapával gombászni, emlékszem is  a szegfűgombára, azt  gyakran találtunk, na de nem mernék ma már vállalkozni  az erdei -mezei  gomba gyűjtésre, túl veszélyes dolog ez nekem  pedig még az egyetemen is tanultam  növénytanból, de hol van az már.....Na akkor irány a piac mégis csak egy nagy városban ez a lelőhelye  a gombának. Igen ám, de hol a gomba ? Gomba sehol ...ez a helyzet a megszokott piacomon, egy állandó helyen,  ahol szoktam is rendszeresen vásárolni most is van ugyan  sampion, sőt nekem  mint mindig extra friss, kicsi,  külön válogatott  a bontatlan rekeszből - egy szavam sem lehet, mégis most valami mást szeretnék.
Próbálkozom  a belvárosi általam igen jónak minősített piacon is. Ez a piac igen előkelő helyen van  aki már járt Belgrádban az talán tudja, aki nem az is  hallhatott róla az ún. bohém negyed a "Skadarlija " alatt. Ennek ellenére az első próbálkozás sikertelen,  van ugyan néhány erdei gomba  de szárított és még csak remény sem csillan fel a változásra. Azért kitartóan továbbra is látogatom  e piacot, pedig nincs közel hozzánk, nem jövök   üres kosárral haza  egyszer sem, ám  gomba nélkül, míg egy nap  mégis ott ez  a sárga kicsi illatos ( a csomagtartóban  igen intenzíven lehetett  érezni, talán kajszira, paprikára  emlékeztet ?  ) tölcsér alakú szabálytalan  kalapszerűen  kiszélesedő felsőrészű, fodros,  róka gomba . Cantharellus cibarius.

Ebből lesz  VKF . receptje !



Bélszín, csokoládés rókagombával


Vörösborban  pácolom néhány órát  a bélszínt.

Pontosabban  mivel én vásárlás után mindig adagokra  osztva azonnal mélyhűtőbe teszem a  megtisztított húst, vörösborral meglocsolva  hagyom  kiengedni.

Forró szőlőmagolajon  átsütöm minden oldalról, erős tűzön, majd a  hőmérsékletet csökkentve hozzáadom a megmosott megtisztított rókagomba felét, az  apróra vágott póréhagyma zöldet, fedő alatt tovább sütögetem így együtt őket, mikor a gomba már "összeesett", meghintem sáfránnyal, sózom, hozzáadom  a többi gombát is, pirítom  még egy kicsit  és felöntöm a vörösborral, beledobom az apróra tört esetleg lereszelt  magas  kakaótartalmú étcsokoládét  és lekapcsolom a tűzhelyet. 


Kölessel, gyümölcsös vegyes salátákkal tálalom.



hozzávalók:                                      

  • 600 gr bélszín
  • 250 gr  rókagomba
  • 1/3 póréhagyma  zöld
  • sáfrány,só,
  • 30 gr magas kakaó tartalmú csokoládé
  • 1 dl vörös bor
  • tölgyfa levél saláta,rukkola
  • vilmos körte,szőlő,narancs

párolt köles,
melyhez hevített olajon átforgatom a megmosott
kölest,majd felöntöm forró vízzel és fedő alatt elzárt tűzhelyen  hagyom párolódni( a kerámia lapos tűzhely még tartja egy ideig  a
 meleget fokozatosan hűl csak  ki ,ennyi elég is  köleshez)



























2 megjegyzés:

  1. Igazán különleges ez a recept, megérte a sok fáradozást. Gondolom legalább olyan finom volt, mint amilyen guszta a fotón. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom is ajánlom,próbáld ki !

    VálaszTörlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...