2010. szeptember 6., hétfő

vilmos körtés túróhabos piskóta


Hát ez jól sikerült, na semmi ördöngösség csak egyszerű piskóta,  azaz  felvert tészta és mégis talán mert még soha nem ettem  frissen sütve, nagyon ízlik.....  kívül ropogós, szinte száraz, belül omlós puha  lágy.

Ilyen lett ez a piskóta .

Piskóta.... nem nagyon szeretem,  nem is igen gyakran készítek  mostanában,  csak úgy natúr Nagymamám szerette,  mindig azt kért azt vigyek neki az utolsó időkben aztán mondta :  -  jó, finom és dicsérte  és tényleg az volt, akkor magas, kerek torta formájú mint ahogy  kérte és biztos nagyon finom.
Mostanában  legtöbbször  piskóta tekercset  készítek   különféle töltelékekkel mint most is. A  túrós körtehabos töltelék miatt készült.Így remekül kiegészítik egymást a tetejére még tejszínes csoki öntet és vilmos- körte hozzá. Ennyi az egész......

a recept  klasszikus

4 tojás
6 dkg cukor ( azaz mégsem klasszikus, most látom  2 dkg  cukrot  lecsaltam ,tojásonként járna 2dkg cukor és 2 dkg liszt) eredetileg 8 dkg  cukor ehhez a tojás mennyiséghez
8 dkg liszt csipet só

A tojás fehérjét a cukor 2/3-ával habbá verem. Akkor jó ha az edényt felfordítva nem esik ki a hab .A tojás sárgákat is habosra keverjük  a megmaradt cukorral, csipet sóval, óvatosan  hozzáadjuk a felvert tojáshabot,  rá szitáljuk  a lisztet és fakanállal óvatosan elkeverjük miközben a másik kezünkkel a keverő tálat ellentétes irányba forgatjuk.  A sok keverés összetöri  a habot  ezért határozottan és gyorsan dolgozzunk.
Sütőpapírral  borított sütőlemezen sütjük előmelegített gőzmentes  sütőben 180 fokon, míg az ujjunkkal megnyomva vissza ugrik  a tészta.
Kivéve  a sütőből rácsra, borítjuk hagyjuk kihűlni, a sütőpapírt lehúzzuk róla, áttesszük  a munka asztalra majd megtöltjük, határozott mozdulatokkal  feltekerjük, formázzuk.

A körte habhoz  előző nap készítettem elő a körtéket. Ez alkalommal vilmos körte van itthon,  remek illata  a lakásban szét árad  míg melegítem, kevés barna cukorral,levendula virággal, a körtéket előtte hámoztam, kockára vágtam, magházukat eltávolítottam. Csak ép, hogy hagyom rottyanjon egyet és már el is zártam  tűzhelyet alatta. Mixelem és lehűtöm, közben  a tejszínhabot  felverem, majd a túrót  (egészen krémes amit itt lehet kapni )összekeverem a körtével és óvatosan a tejszínhabot is belekeverem, jól behűtöm mielőtt a piskótába kenem.

Óvatosan csokolét melegítek  kevés tejszinnel  feljavítom  és ezt locsolom táláláskor  a piskótára.


Nem tévedés, én valóban minimális cukrot használok, aki úgy gondolja  a túrós habot édesítheti  kedve szerint, akár a kész süteményt  is meglehet szórni szitált pocukorral, de vigyázat  nehogy elnyomja  vilmoskörte-levendula  aromáját !!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...