2010. november 3., szerda

Csináld magad ?! Káposztás kocka ( házilag)

Belenéztem a napokban egyik októberi  hétvégén a hertelendy kastélyban megrendezésre került Hertelendy Gourmet Festival menüjébe, nem voltam  vendégek közt így a közzétett publikációkból tájékozódtam, hát ez nem a minden napok menüje, szívesen megkóstolnám. Mégis fura mód egy nagyon egyszerű étel elkészítésére inspirált.  Hogy lett nálam egy exluziv menü olvastán a  legegyszerűbb étel ??    Az  a tény mi szerint séf  mindent saját konyháján készít amit csak lehet, kenyeret, (  ez nem nagy újdonság) de a vajat is és saját konyha kertjük, fűszerkertjük is van,  ez az ami nagyon megragadott. Amit lehet  csinálj magad,  nem először szembesülök evvel a tendenciával és nemcsak a  luxus kategóriában. Legutóbb a piacon alma vásárlás közben  tudtam meg a  termelőm maga készíti a sajtot, túrót  a családja számára. Anyósom is a joghurtot. Ez adta a utolsó "lökést", saját tésztát csináltam!
 Gyúrtam, amit talán eddig csak egyszer tettem meg. Annak idején, emlékszem, otthon Anyukám csinált a káposztás tésztához, krumplis tésztához  talán még a túrós csuszához is  házi tésztát, de hol van az már .....
Kedvet kaptam a házi készítésű tésztához .

káposztás kocka


Az egész ebéd 30 perc alatt állt össze tésztagyúrással együtt.
Ugye milyen hihetetlen?
Biztos voltam benne, hogy rendkívül időigényes a tésztágyúrás , mégha emlékeimben valahol rémlik, nem lehet olyan  hosszú idő, hisz munka után állt neki  Anyu annak idején és mindig időben volt vacsora az asztalon.

Nos  kíváncsiságból mértem az időt, sikerül-e a lehetetlennek tűnő vállalkozás, a versenyfutás  a lobogó vízzel és meglett:A  tészta  meggyúrva, kinyújtva , kockákra  vágva mire  felforrt  a víz. Hihetetlen , de így van!

A káposzta előkészítése, párolása , pirítása az első lépés.
Ha elkészül melegen tartom és felteszem a   sós vizet forrni eg ynagyobb lábosban  a tésztafőzéshez.Ez idő alatt  a lisztet, sót tojás kevés  vízzel  kézzel rugalmas tésztává dolgozom, kigömbölyítem és  kinyújtom a sodrófával 2-3 mm vastagra.Az magam készítette tésztát mindig azonnal ki is főzöm, nem szárítom, nem  tárolom, frissen készül, azonnal fogyasztjuk is.



íme az eredmény :




a káposztás kocka



  •  300 g liszt az utóbbi időben szinte  kizárólag  teljes őrlésű liszt vagy  rozsliszt( emiatt  olya  sötét  a tészta) 
  •  kávés kanál só 
  • 1 db tojás
  • víz 



kigümbolyített tészta


kinyújtott tészta  & sodrófa



rugalmas tésztává gyúrom, kinyújtom és kockákra vágom nincs benne semmi ördöngösség

A káposztát apróra vágom( reszelem)  kevés olajon lepirítom,és hozzá adom a  forró sós vízben kifőtt tésztát, átforgatom.






káposztás kocka

A házi készítésű (" home made") tészta  mindig gyorsabban fő meg mint  a "bolti társai", figyeljünk, hogy fog kemény maradjon !( ala dente)  

káposztás kocka
Kevés törött borsot  tekerek  a tetejére  önmagában önálló ételként  húsmentes ( vegetáriűnus ) fogás, de frissen sültek ,  szűzérmék mellé is  kínálom, paradicsomos mozarella társaságában  a fejlődő fiatalszervezet a tinédzserek  örömére.



Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts
 alt=
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly