2010. november 15., hétfő

Házi tagliatelle

tészta  gyúrás



A sok ünneplés közepette  eszünk is,  készül a süteményeken kívül más is  a konyhámban most november is.
Megint saját készítésű tészta

  tagliatelle sajtmártással, füstölt lazaccal.

A tészta készítéséről már korábban  írtam itt, nem is olyan bonyolult dolog  nem is  értem eddig miért ódzkodtam tőle. Lehet némi technikai segítséggel szebb formákat kapni, vékonyabbra nyújtani   tésztát, de az még odébb van, az én konyhámban nincs ilyen eszköz egyenlőre. 





......tehát a tésztát kifőzzük  forró, lobogó sós vízben  rövidebb idő is elegendő mint  a gyárilag készült esetében. Itt is "fogkeményre" főzöm, mert azt szeretjük.
A sajtmártáshoz a  sajtokat felolvasztom  a fokhagymával ízesitett tejszínnel, fehérborral  beállítom a kellő sűrűséget, kevés vajjal lehet montírozni ettől selymesen  lágyan csillogó lesz .

 A füstölt lazacot hajszál vékonyan szeletelem, csíkokra vágom a tészta tetejére helyezem az egészet frissen őrölt színes borssal hintem.

A sajtok amiket használtam és  a többi  hozzávaló :

  • 150 g ementáli
  •  50 g kéksajt 
  • 50 g  camembert ,
  • 50 g parmezán
  • 1 dl fehér bor
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 dl tejszín
  • 20 gr vaj


Jó étvágyat!

Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...