2010. december 16., csütörtök

Hókifli

hókifli

December 16.  Etelka napja, valaha ez ünnep volt nálunk!
Hiszen nagymama és nagynéném is e névre hallgatott. Igen a nagymamám emlegetem  már megint, aki az egész falu Etelka nénije volt, csak így szólították,  amire emlékszem gyerekkoromból, meg arra  a  sok mindenre amit útravalóul adott nekem  az életre, a fűszerek illatára a "kredenc"-ben, a szárított citromra,  a vaníliára a cukorban. Ilyenkor télen rumos teát ivott citrom karikával, a kocsonyát is citrommal ette. Reggelente kikészítette a reggelimet az asztalra, tiszta gondosan vasalt keményített asztalkendővel  letakarta mielőtt munkába ment,  s mi a nagypapával reggeliztünk miután felébredtem. Részletek, apróságok ???.... és mégis így közel negyven év távlatából is milyen elevenen élnek ....
Most ezt a süteményt  a nagynénémre emlékezve készítem, talán nem véletlen pont ma.  Ő sütötte nekem számtalanszor,  dobozba csomagolta, majd odaadta mikor eljöttem tőle útravalóul, mintha  olyan messze mennék,  a város másik végére, de neki  én mindig csak a "kislányom"   maradtam akire  vigyázni akart nehogy "éhen haljak "....Néhány éve már ennek is vége lett, szintén egy decemberi napon.

Hókifli  gesztenyésen,  mákosan, lekvárosan,  ahogy én szeretem kaptam karácsonyra, egy -egy látogatás alkalmával és azon egy alkalommal is mikor három napot kórházban voltam, a hideg jeges januárban küldte Józsi  bácsival,  mert Ö, meg Anyám sem  merészkedtek ki  a csúszós út miatt...
Jó ha az embernek van családja, sajnos ez már csak múlt idő, ők már nincsenek velünk, de tetteik, szellemük itt leng  és ez a cél,  úgy élni, hogy  hagyjunk  valamit magunk mögött, vajon nekünk  sikerül ???

Hókifli


  hozzávalói :

Hókifli tészta
  • 400 g liszt
  • 250 g vaj / margarin
  • csipet só
  • 2 dl tejföl
  • sűrű lekvár, forrázott mák-, dió töltelékhez, gesztenye massza
hókifli készítése

Ne feledjük ez most karácsonyra készül, tegyünk be egy kellemes karácsonyi zenét és gondoljunk közben a szeretteinkre, tervezgessük gondolatban az elkövetkező napokat...

A lisztet kiteszem a munkaasztalra, köré helyezem a vaj-, vagy margarin forgácsokat,  a közepére a tejfölt, pici sót és rugalmas tésztává dolgozom össze. Három részre osztom és hideg helyen pihentetem. Enyhén lisztezett felületen kinyújtom 3mm vastagságúra. Korongokat szaggatok belőlük amit a lekvár illetve gesztenye  töltelékkel megtöltve felsodrok, kifli alakra formázok  a végeiket kissé összenyomogatom, ne szökhessen ki a töltelék. Így folytatom amíg el nem fogy tészta. Sütőpapírral bélelt  sütőlapon  előmelegített 180 fokos sütőben  sütöm készre kb.15 perc alatt.
Még melegen  vaníliás porcukorba forgatom .

Hókifli




Jó étvágyat ! 
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook, Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról ! 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...