2011. február 7., hétfő

餃子 / 饺子;

A jiaozi Kínában a   Holdújév  ünnepének estéjén elengedhetetlen fogás.




/---Vagy  derelye  kínai módra, már megint" Derelye" mármint  a főszakács  Palacsintás király udvarából, hát ettől nem tudunk megszabadulni amíg farsang van.


Evvel már elkéstem, de szerencsére emlékeztetett rá Valódi Sáfrány egy bejegyzése így ennek köszönhetően folytatódik a kínai sorozat az ebédlő asztalunkon is, ahogy a kínai új év ünneplése is tart még néhány napot.(15 napig tart az  ünneplés).
Nem igazán lenne különös okunk   egymás után két nap is kínai ételt enni, de minden adott hozzá így akkor miért is ne.
Mondhatnám a maradékok újra hasznosítása....aztán kicsit elrugaszkodva az eredeti  recepttől lett belőle ez :
Igen elszámolhattam  magam mert maradt még hétvégei mázas csülökből is így most a töltelékbe az került, vagyis aprítóba tettem a héjában sült burgonya kevés tejföl ( ez nem savanyú fajta) és néhány karika lila hagyma társaságában  megforgattam, kész a töltelék,  ilyen egyszerű.


a tésztához 100-150 gr lisztet ( teljes kiőrlésű és  sima liszt vegyesen ) vízzel ( amennyit felvesz ) és hirtelen ötlettől indíttatva öntet tárkony ecettel rugalmas tésztát gyúrtam ezt vékonyra kinyújtottam majd köröket szaggattam ,mivel siettem ( már megint !) a kiszúrómat kicsinek találtam ( sokáig tartott volna ) így jobb híján a campari -s pohár került a kezembe, megfelelő méret !
Megtöltöttem félbehajtottam a korongokat a széleit lenyomkodtam,időközben a víz is felforrt, kifőztem és tálaltam.

Fokhagymás,-gyömbéres soya mártást mellékeltem,abban mártogatva  ajánlom  zöld tea kíséretében.
Ehhez a soya szószba fokhagymát, gyömbért aprítok,szezám olajjal elkeverem  chilit csak azért nem teszek bele ahogy Kati  írja mert a gyerek  is velem ebédel .Ám  csípősen is nagyon jó:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...