2011. február 6., vasárnap

CHOP SUEY



 Vasárnapi ebédre akkor jöjjön a kínai, mert szeretjük, mert gyorsan elkészül.., és itt a  kínai újév .....

Amikor az első kínai szakácskönyvet beszereztem nagy várakozással álltam neki az általam kiválasztott étel "megvalósításának ", ám a várva várt hatás elmaradt. Körülöttem mindenki lelkesedett a kínai konyháért  én még nem voltam felkészülve....Aztán megtörtént  csoda egy alkalommal  egyik kedves kollegámtól aki ép akkor tért haza Japánból evőpálcikákat kaptam ajándékba...
Azóta csak pálcikával eszünk kínai ételt és más az íze !!

természetesen ital,  tea is jár a felszolgált étel mellé,....(mindkét készletet ajándékba  kaptam az egyik teás  a másik pálinkás )

Chop Suey


















Ennek a nagyon népszű kínai ételnek nem sok köze van Kínához annak ellenére,hogy hasonlóságot vélhetünk felfedezni egy ősi kantoni étel a  sub  gum és közte,ezt  egy Chicagóba  bevándorolt  kínai szakács "alkotta " meg.






  • Hozzávalói :
  • 200 g bélszín
  • 200 g szárított vegyes gomba
  • 100 g  soya csíra
  • 100 g csíkokra vágott füstölt sonka
  • egy kisebb gyömbér gyökér
  • 1 nagyobb sárgarépa
  • 1 fej lilahagyma
  • 1-2 kanál soya sauce
  • 3-4 gerezd fokhagyma





A húst legjobb akkor "ékalakúra "vágni amikor még  nem engedett fel teljesen azaz fagyos ekkor könnyebben dolgozunk vele ,csak egy éles kés kell hozzá. Aztán sherry és soya sauce keverékében  pácoljuk, ez alkalommal  rosét használtam  a sherry helyet mert az volt kéznél.




Amikor a sütésre kerül a sor a  wokot felhevítem  majd amikor beleteszem a  szezám olajat az már azonnal forr, ekkor teszem bele  a lecsöpögtetett húst, a lillahagymát, a gombát amit mivel szárított gombát használtam  forró vízben áztattam  min. 20 percet majd gondosan lecsöpögtettem, soya csírát, vékonyra szeletelt sárgarépát, gyömbért, adok hozzá, néhány perc elteltével a sonkát is, végül fokhagymát aminek egyrészét  szétnyomom a többit gerezdként teszem bele felöntöm  a páclévet,  összerázom és már kész is.




.
Két fajta rizzsel  tálalom az egyik  vadrizs a másik áfonyás, ok nem kell nagyon meglepődni a kínaiak valószínű evvel még nem találkoztak, de történt egy kis " baleset a konyhámban " kiborult,  akkor meg már nem mertem vissza tenni a mélyhűtőbe, így gondoltam egy merészet ,  biztos ami biztos a  főzve  nem lesz semmi baja  ..az íze pedig különleges kissé savanykás  a színe egyenesen gyönyörű....






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...