2011. március 11., péntek

Citromos túrótorta












Citromos túrótorta


Hamisíthatatlan könnyű íz, ez már a tavasz  íze,  illata......mert lassan  szemmel látható jelei mutatkoznak, vége  télnek. Itt- ott még nyomokban  a hó foltok, de a nap is  kisütött a legtöbb helyen már olvad szárad és hihetetlen, de ma délelőtt-,délben  kint  a teraszon  pulcsiban  (csak úgy kabát nélkül !!!) kertészkedtünk, rendezkedtünk  és ráadásként  egy nagy pohár narancs levet  is ittunk,  nem forró teát, forralt bort,  forró csokit mint az elmúlt időben,   üdítő frissen facsart narancslevet a  napsütésben  ....Hát  eljött ennek is az ideje, de jó ......



Ez a túrótorta  kétszersült alapú, én az ánizsos  briósaimat  használtam fel  erre a célra, most azt szeleteltem és sütőben  megpirítottam, majd hagytam kihűlni őket, aztán  két réteg fólia  között sodrófával  morzsává lapítottam.
A így kapott sütemény morzsát vajjal tésztává gyúrtam,  ezt a torta- forma aljára simítottam. Erre jön a túró, mint már említettem, itt olyan krémes túrót veszek amit már nem kell lazítani  ellenkező esetben  tejföllel célszerű kikeverni, egész apróra "törni "
simává keverni. A tojásokat szétválasztom  a fehérjét a cukor 2/3 részével kemény habbá verem  a sárgáját a maradék cukorral szintén habosra keverem, hozzáadom az átszűrt citrom levét a kandírozott citromhéjat és a tojáskrémet, végül pedig a tojás habot és a  sütőporral elkevert étkezési keményítőt is. Lazán átkeverem  és  a mozsatésztára halmozom, elegyengetem. A sütő alsó részén   másfél órát sütöm  150 fokon. Kihűlés után  citrom karikákkal díszítem.





Hozzávalói :


  • 3 tojás
  • 450 g túró
  • csomag (Bourbon )vaníliáscukor
  • egy citrom leve
  • 50 g kandírozott citromhéj
  • sütőpor
  • 50 g ékezési keményítő
  • 100 g kétszersült
  • 50 g vaj
  • 60 g cukor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...