2011. március 7., hétfő

sör : nem folyékony, de kenyér (-be)

A közelmúltban a Nol oldalán találtam egy gasztro játékot, adott alapanyagokból kellett összeállítani egy ételt, pont az nap tettem fel a  tárkonyos -tejszínes káposzta leves kalapban  bejegyzést, így csak  két alapanyagot kellett módosítanom  a kenyér tésztát sörrel dagasztani és  a káposztát  savanyúkáposztára cserélni a megadottak szerint és már kész is  a versenymű. Az esélytelenek  magabiztosságával  továbbítottam. Nem csalódtam, nem az én  receptem lett  a nyerő, de a kedélyek megnyugtatásaként azért  sörös kenyér lett a  befutó, így nagyon nem nyúltam mellé..... A másik receptet most nem említem  az feledésbe merült nálam is, de a kenyeret azóta többször is megsütöttem így sörrel,  óriási sikerrel, szűkebb és tágabb családi körben széles elismeréssel, még  a gyerekem is csak azt  fajta kenyeret volt hajlandó  enni ezeken   a napokon, hát köszönet érte  a szervezőknek  ha  nyereményt nem is kaptunk, de egy kenyérfajtával több szerepel azóta a kenyér repertoárunkban.....




Az elkészítésében semmi ördöngösség nincs, hagyományos élesztős -kovászos tésztából készül  nálam, egyszerűen  a dagasztáshoz  használt langyos víz  helyett használjunk  sört részben  vagy teljesen .

2 megjegyzés:

  1. De szeretnék én is ilyen szép kenyeret sütni.

    VálaszTörlés
  2. Kati ,, a gyakorlat teszi mestert,ugye Te is tudod, csak bátran,hátha elsőre ,vagy legközelebb ..? Neked ilyen, vagy még szebb lesz a kenyered ..

    VálaszTörlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...