2011. április 12., kedd

Piaci körkép húsvét előtt



Vasárnap már virágvasárnap, a jövőhét már a nagyhét, jön  húsvét a nagy hajrá az ünnepi készülődésben. Körülnéztem  Budapest legnagyobb piacán a Nagyvásárcsarnokban, miből készülhetne az ünnepi menü.

Ezt láttam:



Sok -sok gyümölcs, eper, paprika, paradicsom hegyek  mintha nem is április lenne, fejes saláta az van, de más fajta salátára nem leltem. 





Számomra meglepően kevés volt a "zöld "kínálat, láttam  3-4 helyen friss spenótot, egy helyen  sóskát, medvehagyma  azonban van több standon is, találtam egy fűszernövényes standot is kakukkfű, rozmaring, citromfű, menta, bazsalikom, van itt minden, igaz nem saját termesztés, de állandó beszállítótól, hazai.   Nem láttam apró piros retkeket, de találtam hatalmas darabokat csomóba kötve, ám mégsem ez az uralkodó, nincs friss új fokhagyma ( mint a kisujjam  vékonyságú) még és új hagyma is csak elvétve ....egy-két helyen,  van spárga, elvétve karfiol,kelkáposzta....
Láttam  előre csomagolt zöldborsóhéjat, most először találkoztam ilyen formában vele.Nálunk a borsó levesben ami a májusi menü volt majd egész hónapban  eperrel ( biztos volt más is ,de számomra ez meghatározó volt),mindig tettünk a belső kemény részétől megtisztított ( lehúzott) borsó héjat.Apai Nagyanyámtól átvéve. Azóta sem tudom a Dunántúlon mindenütt így készítik -e ? Én továbbra  is héjjal főzöm a borsólevest nem kis megrökönyödést kiváltva  szerb vendégeinktől.

Láttam szarvas gombát, és tartuffe olajat valamint még jó néhány fajta szárított gombát.



A halas részre most nem mentem le.....


Itt nem találkoztam  őstermelőkkel, az nekem nagyon hiányzik..























Láttam viszont kifejezetten  turistákat célzó kínálatot ,fűszerpaprikát és sok mást "magyaros " csomagolásban, hisz ne feledjük a Vásárcsarnok szerepel számos turisztikai látnivalóval együtt Budapest nevezetességei között.






Most ép turisztikai napokat tartanak :





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...