2012. február 4., szombat

Fogcsikorgató hidegben:.....



fogcsikorgató hideg van.......

Éjszaka - 14 fok is lehet, de lesz  az elkövetkező napokban -16,-17 fok is és  napközben is  -5,-7 fok várható !

Így megy ez már napok óta, későn jött, de megérkezett a tél hozzánk is.
Január végi, február eleji  időjárás,kemény hideg, fagy. Nincs ebben semmi meglepő ilyenkor ez  helyén való.
Esik a  hó már 48 órája, az előrejelzés szerint  még 3-4 napig esni is fog.

 ........
Elő  a tartalmas kalória dús ételekkel, erős paprikával, fűszerekkel,használjuk ki melengető hatásukat !
Babbal készült egytál  étel,füstölt hússal




Igen,ez itt  a jól bevált sült krumpli, amit  aztán tetszés szerint lehet  "tölteni ", liba-, kacsa zsír, őrölt piros paprikával szórva, töpörtyű járt hozzá hajdan a   nagyszülői házban, emlékszem  gyakran még reggelire is, mire  felébredtem a Nagypapa a tűzhely melegét kihasználva   megsütötte a krumplit ,nekem már csak  ki kellett választani mit ennék hozzá,  forró citromos teával, aztán lehet kimenni hóba,  szánkózni.

Egyszerű vacsorára is  ideális, kínálhatunk  tejfölt  is mellé akkor nem olyan  nehéz.

Jöhet a káposzta is !





Savanyú káposzta  nyersen, salátaként, tele értékes  C vitaminnal.


Sütve, főzve  tartalmas, kalória dús egytálételként.


Ez alkalommal   cserép edénybe rétegeztem a  szálas savanyú káposztát, erre ültetettem a házi füstölt kolbászból " kölcsönzött" tölteléket, amit párolt rizzsel lazítottam,savanyú káposzta levélbe burkoltam. Apró töltelékeket készítettem, én azt jobban szeretem  a nagyoknál és csak egy kicsit  több a munka vele, megéri  a fáradtságot. Fűszeres kolbász zsiradékkal meglocsoltam, néhány vékony  szelet  füstölt sonkával beborítottam  és lassan sütöttem, sütőben. Tálaláskor friss tejföllel kínáltam és az elmaradhatatlan  friss házikenyérrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...