2012. július 2., hétfő

Fekete erdő fagylalt házilag

cseresznye fagylalt

Elismerem, nem olyan  krémes mintha  valamely " neves  fagylalt készítő" műhelyéből  került volna ki.
Ennek azért technikai akadályai voltak bőven,  tekintettel arra, hogy az én fagylaltom  fagylaltkészítő géppel nem találkozhatott, mivel avval nem rendelkezem.
Igyekeztem időnként átkavargatni,  de egy idő után    más fontos teendőim miatt ez is feledésbe merült.  Mindennek ellenére fogyasztható ! Sőt finom !!! /adagolható is /
 Nem főzött fagylalt, tojás sem került bele,  tehát az alapvető kritériumoknak talán nem is felel meg, nem is hívható fagylaltnak, csak én becézem így.

Szükség van némi kompromisszumra.
Messze a hazai kézműves fagylaltoktól  ebben a rekkenő hőségben  üde felüdülést hoz  a jeges, hideg finomság ,hívjuk akárhogy is ...
Belgrádban, ha azt mondom  - fagylalt -, mindenki a pálcikás vagy dobozos  "jégkrémre " asszociál . Az van, bőven, mindenütt, az utcákat elárasztották a  hűtőládák,  kábeleken,  elektromos vezetékeken bukdácsolunk ennek következtében. Hazai-, görög-,  "sladoled" ( nem nyerte meg egyik sem  a tetszésem,  (próbáltam  hajdanán), s bár azóta változhatott a  kínálat nem követtem.
Jött a Nestlé is  ( nekem ez is túl édesnek  tűnik ), talán a  CARTE D'OR a legközelebb  hozzám  álló.
De az utcán nem eszünk ..., felkiáltással ez sem  elégé meggyőző.



Néhány szupermarketben is felfedeztem ez utóbbi márkát,  bár közel sem olyan  széles  a választék mint az otthoni,  az utóbbi időben mintha kevesebb helyen is  lenne kapható,  kiszorította  a konkurencia...
Ha otthon  vagyunk   akkor  a Szamos-, Zila-, Gelarto Rosa  fagylaltokat szeretjük, de  a Pataki-ba is elugrottunk már fagylaltot kóstolni pedig az, az előbbi helyekkel ellentétben  nem esik útba.
Tervezem  a Daubner fagylaltokat is  megkóstolni..ha arra járunk ( a parfait  tortái néhány évtizede nagy siker volt nálunk is)
Na, de  nem vagyunk egész nyáron  mostanában   Pesten ....
Joghurt, gyümölcs aprítás  fűszerezés  fagyasztás, kaparászás,  kevergetés... és jöhet az  édes ( nem is olyan  édes ) nyalánkság, amit " nagyképűen" fagylaltnak  hívunk .

cseresznye fagylalt

Fekete erdő fagylalt  rozmaringesibolya módra


Fekete erdő fagylalt,  fekete  cseresznyével !!!!
Joghurt, mascarpone, csokoládé reszelék, ...... ennyi lenne ?

A fekete erdő torta   kedvenceim közt szerepel, különösen a egykori Forum  Hotel  Bécsi  Kávézójának receptje szerint  készült,de  nem  ám meggyel mint azt sok helyen készítik  ( szeretem  a meggyet is, de nem ebben a tortában ), hanem igazi fekete cseresznyével úgy az igazi !!!



fekete cseresznye



Ebben a fagylalt variációban  a tejszínt a mascarpone hivatott helyettesíteni,( bár lehetne tejszínnel is  készíteni,  úgy töményebb lenne szerintem ).

Előkészítése, nem igényel  túl sok időt,  a cseresznyét megmossuk, kimagozzuk, mascarpone -val kevert joghurttal  összeturmixoljuk, mivel a fekete cseresznye rendkívül édes így további cukrot nem adtam hozzá, csokoládé darabokat viszont igen .
Homogén állományú krémet  kaptam,amit fagyasztó edénybe  ( dobozba  ) öntöttem és  a mélyhűtőbe tettem, ezután  kb.  fél óránként  szükséges átkeverni  ( mixerrel, vagy villával ).
Néhány óra  múlva már  fogyasztható.
Ha jól kevertük nem áll össze jéggé , adagolható fagylalt állagot kapunk.

Hozzávalói : 

  • 1/2 kg fekete cseresznye
  • 200 g mascarpone
  • 200 g joghurt
  • 50 g jó minőségű csokoládé




Palacsinta ( a  tésztába  blansírozott, balzsam ecetben  marinált  narancshéj ) ágyon került tányérra, ropogós fekete cseresznye társaságában .



cseresznye  házi fagylalt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...