2013. június 7., péntek

Tavasziasan készült borjú


Előzmény:
Nem ritka eset,  hogy együtt megyünk vásárolni, most csak  beugrottunk valamiért ami ugyan nem jellemző vásárlási szokásainkra, ám ha nem így tettünk volna,  most nem fedeztük volna újra fel a    borjút.
 Amint vissza értünk  az autóhoz a férj aki lelkes fogyasztója konyhám kínálatának  áradozott a borjú oldalasról amit a  hentes pultban  látni vélt,  nekem fel  sem tűnt. Ám lelkesedése  felkeltette kíváncsiságom, visszamentünk. S azóta tart a borjú iránti érdeklődésünk változatlan.Már többféle formában  több alkalommal került a tányérunkra borjú az elmúlt időszakban ennek a véletlennek köszönhetően. Ajánlom,  figyelmetekbe  érdemes jobban felmérni a borjú hús kínálatot a hentesnél.



Vasárnapi ebéd: borjú tavasziasan






















Májusban júniusban, nehéz ellen állni a sok -sok zsenge  zöldségfélének. Spenót, zöldborsó  kaporral, új hagyma és  új fokhagyma szárastól, nem is kell más fűszer, a friss zöld növények remekül illenek   a borjúhús mellé.
Esős vasárnap  volt amikor készült, konyha fogságra ítéltettünk, így fel sem tűnt  ha ez az étel kicsit tovább főtt a szokásosnál.
Előkészítése még előző nap megtörtént  a húst megmostam, a hártyákat eltávolítottam az egyéb részekkel együtt amivel nem szívesen találkoznék  a tányéromon, csak  a  szín hús maradt.

Először forró olajon átsütöttem minden oldalról, majd apróra vágott ( 1 cm  nagyságú ) újhagymával ( teljes csomóval )  petrezselyem zölddel kevert  új fokhagyma vagdalékkal  borítottam be,  kicsit  hagytam  még a fedő alatt mielőtt kevés vízzel felöntöttem,  ekkor sóztam csak meg.

Kevés vizet adjunk hozzá, ha szükséges  pótoljuk,  párolódjon, dinsztelődjön sem mint főjön! Egy paradicsomot is beledobtam így a szaftja így még ízletesebb lett .





Hozzávalók :

800 g -1000 g  borjú oldalas vagy szegy ( attól függően mennyire csontos )

1-1 csomó újhagyma
fokhagyma
petrezselyemzöld
1 paradicsom
kanál olíva olaj


Vajon párolt kapros zöldborsóval és spenóttal gazdagított párolt rizzsel kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...