2013. november 30., szombat

Bab,csicseriborsó egytál füstölt oldalassal




Téli, tartalmas "nehéz " étel....

Lassú tűzön 4-5 órát főztem-sütöttem, csak az edénybe kell rétegezni és sütni míg meg nem puhul, ízletes  nagyon finom lesz .


Kétféle babot fekete és fehér babot és a csicseriborsót előző este beáztattam.

A megmosott babot, csicseriborsót a sütő edénybe szétterítem, beborítom a  füstölt oldalassal, hagyma szeletekkel, zúzott fokhagymával  megszórom. Paradicsom szeletekkel befedem.(Nekem még volt pár szem paradicsomom ezeket forró vízbe, majd hideg vízbe mártva  a héjuk könnyen lehúzható,  de ha már nincs friss paradicsom, akkor egy-két evőkanál  paradicsom pürével helyettesíthető).  Fűszerezem: egy -egy kávéskanálnyi  édesköménnyel, zsálya levéllel, csomborral, szemes borssal. Nem sózom, mert az oldalas elég sós. Egy chili paprikát is beleszúrok.
Felöntöm vízzel és lefedem  hideg sütőbe helyezve, 180 fokos sütőben 4-5 órán keresztül sütöm, ha esetleg a főzőlé elpárologna azt időnként pótolni kell, míg a végső fázisban hagyhatjuk elpárologni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts
 alt=
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly