2013. november 21., csütörtök

Panna cotta

Vannak  dolgok amiket eddig még nem csináltam, nem éreztem szükségesnek.Nem  jutott eszembe,vagy csak elnapolódnak,  nem volt aktuális ?

Így voltam eddig a panna cottával is míg a napokban el nem készítettem életem  első  panna cottáját.



Könnyű olasz édesség ez, hűvös, selymes. Gyakran erdei gyümölccsel, áfonyával párosítják, a legtöbbször ilyen formában találkoztam vele én is.
Most ősz van és  a birsalma korszakunkat éljük, kipróbáltam hát a panna cotta birsalma  kombinációját.
Ez a birsalma sajt amit most használtam,  nélkülöz minden fűszert, így bátran használhattam a panna cotta ízesítésére, illatosítására levendulát. Nagyon  jó választás volt!

Birsalma és levendula  a panna cottában  biztos nem utoljára készítem ezt  a  változatot.


Hozzávalók :
  •  4 dl tejszín
  •  4 db zselatin lap
  • kávéskanál levendula(virág)

  • birsalmasajt
  • citromfű levél
Elkészítése   nagyon  könnyű, de azért figyeljünk  a részletekre.


A tejszínt felmelegítem, de nem forralom,tehát mielőtt gyöngyözni kezdene le kell húzni  a tűzről.
Közben a  zselatin lapokat  hideg vízben feloldjuk. A felmelegített tejszínhez  keverjük a  kinyomkodott zselatint, teljesen feloldjuk benne és a levendulát is hozzáadjuk.Ha levendula olajat  használunk 1-2 csepp, ha  levendula virágunk van, egy kávés kanálnyi elegendő, hogy fantasztikus illatú és aromájú legyen a panna cottánk. Formákba kanalazzuk  és  kihűtjük, majd  hűtőben  5-6 órát  tovább hűtjük. Én most  szilikon formát használtam így  nagyon könnyen kitudtam fordítani tálaláskor.
 Vékonyra szeletelt  birsalma sajttal kínáltam  és citromfű levélkékkel díszítettem.

Az ünnepi asztalon  a helye,  karácsonykor  e könnyű ám  különleges  ízű,elegáns  desszert  remek kiegészítője  lehet az ünnepi fogásoknak.
 
     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...