2017. február 12., vasárnap

Brownie

Nagyon csokis....




 A teteje roppanós, de  belül mégis lágy, krémes, eddig követtem az utasításokat, de mivel rengeteg csokoládét tettem bele, úgy döntöttem nálunk domináljon a csokoládé és a cukor mennyiséget drasztikusan csökkentettem. Nem bántam meg, jó döntésnek bizonyult, rendkívüli csokis  íz bontakozott ki .
Brownie,  egy tipikus amerikai recept, amit sok helyen úgy jellemeznek,  kalória bomba, rengeteg vajat és cukrot tartalmaz,  olyannak kell lennie, hogy utána ne kívánj egy darabig édességet. hát ezt  nem tudtam elfogadni,  ezen kicsit változtatni  kellett.
Nálunk az utóbbi időben  a csokoládét is csokoládéval enné  a  család legifjabb tagja aki ép a kamaszkori  énjével küzd. Nos,  az ő kedvébe szerettem volna járni valahogy úgy, hogy  az elveinket ne adjuk fel teljes mértékben. Így alakult át némi kompromisszum árán a brownie   receptje a saját  szánk ízére:




hozzávalói:


  • 200 g  csokoládé ( 70%-os)
  • 200 g vaj 
  • 100 g  barna cukor
  • 160 g liszt
  • 4 tojás
  • sütőpor 
  • 50 g kakaó por
  • 1 kávés kanál őrölt  kávé
  • csipet chili por



 
A csokoládét és a vajat olvasszuk fel vízgőz felett.
A tojásokat verjük habosra  a cukorral.
A lisztet keverjük el  a sütőporral, kakaó porral,csipet sóval ( frissen őrölt himalaya sót használtam),
a chili porral és  az őrölt kávéval ( 100% arabica ebben az esetben).
Ha felolvadt a csokoládé, adjuk hozzá  cukorral kikevert  tojásokat, intenzív csokoládé krémet fogunk kapni,fényes könnyen kenhető, ehhez keverjük   az fűszerezett   lisztet. Sűrű az edény falától elváló masszát kapunk, amit  sütőpapírral bélelt  tűzálló tálba simítunk.
Most pár darab kandírozott cseresznyét is elrejtettem benne a közelgő Valentin nap alkalmából .



A sütőt közben melegítsük elő 160 fokra és  25-30 percig süssük a brownie-t attól függően milyen  nagy az edény, milyen  magas a brownie, ha laposabb rövidebb idő is elég. Fontos, hogy ne süssük túl. ez az egyetlen dolog  amire nagyon kell ügyelnünk, egyébként könnyen elkészíthető sütemény.
Korábban már egy céklás változatot is bemutattam amit a kiskuktám  készített  receptje itt megtalálható .


  

Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...